Pentru a face economie la bugetul local, autoritățile Buzăului taie aproape 200 de posturi din organigrama Urbis Serv Buzău, firma care execută lucrările edilitare pe raza municipiului. Doar o parte din aceste posturi erau ocupate, spun reprezentanții firmei, astfel că numărul celor care vor rămâne fără serviciu este mai mic.
Proiectul de hotărâre privind reducerea personalului la Urbis Serv Buzău a ajuns, marți, pe masa aleșilor locali. Decizia de disponibilizare a stârnit discuții între consilierul local din partea USR PLUS, Irinel Cârstea, și primarul municipiului Buzău, Constantin Toma.
Cârstea a solicitat lămuriri cu privire la modul în care se vor desfșura, după această reducere a posturilor, lucrările de asfaltare dar și cele privind îngrijirea spațiilor verzi.
Edilul șef al municipiului Buzău a declarat că orașul nu va avea de suferit și că societatea va face o economie de aproape 130.000 de lei după aceste reduceri.
”Vom face în continuare asfaltări, întreținere de spații verzi și toate celelalte. Angajații de care ne despărțim, în general personal TESA, de la birouri, nu produceau valoare adăugată. În schimb, prin disponibilizarea lor vom face economii la fondul de salarii de 1,3 miliarde de lei vechi pe lună, în jur de 16 miliarde pe an”, a declarat primarul Constantin Toma.
Potrivit proiectului, organigrama societății s-a redus cu 184 de posturi, cele mai multe dintre ele neocupate. Un număr de 27 de angajați Urbis Serv vor fi concediați în zilele următoare iar pentru alți șapte se ajunge la finalul contractelor pe durată determinată.
Activitatea Urbis Serv urmează a se desfășura cu patru posturi de conducere delegată, șapte posturi de conducere executivă, zece posturi conducere operativă, 44 posturi personal execuție și 172 posturi de muncitori.