Un grup de șoferi britanici Uber și-a dus miercuri angajatorul în fața instanței de judecată din Olanda, în încercarea de a obține acces la datele pe care compania le colectează despre ei.
Șoferii spun că Uber determină alocarea plimbărilor disponibile și a tarifelor acestora pe baza informațiilor despre performanța, comportamentul și alte trăsături personale pe care le adună prin aplicația pe care trebuie să o folosească pentru a-și face treaba. Aceștia solicită acces deplin la aceste informații și funcționarea algoritmilor Uber, deoarece spun că, în cele din urmă, decide câți bani câștigă și cum ar putea face mai bine.
„Uber ar trebui să ofere o transparență totală”, a declarat avocatul lor, Anton Ekker, la Curtea Districtuală din Amsterdam, acasă la sediul central internațional al companiei de călătorie.
„Șoferilor nu li se oferă informațiile pe care le-au cerut și la care au dreptul.” Uber a spus că a împărtășit toate informațiile necesare pentru șoferi, dar nu a putut face mai multe pentru a proteja intimitatea pasagerilor.
„Este extrem de periculos pentru confidențialitatea pasagerilor dacă împărtășim toate datele despre călătorii specifice”, a spus avocatul Uber, Axel Arnbak.
„Aceasta este o informație foarte sensibilă. Pentru un șofer, pur și simplu spune că au mers de la A la B, dar spune mult mai multe despre un pasager. ”
Uber a spus că plimbările au fost alocate în principal în funcție de locația șoferilor, de rutele acestora și de preferințele lor tarifare. Șoferii au fost excluși de la plimbări pentru pasagerii care le acordaseră anterior cel mai mic rating posibil, a declarat compania într-un comunicat.
Însă evaluările individuale, reclamațiile și alte feedback-uri nu au putut fi împărtășite șoferilor din motive de confidențialitate, a adăugat aceasta. Curtea a declarat că va decide cu privire la această chestiune până la 11 februarie 2021.
Citeste continuarea Șoferii britanici îl duc pe Uber în fața instanței olandeze pentru utilizarea datelor