Un anunț video de la Nike Japonia împotriva agresiunii și rasismului care prezintă sportivi biraciali și alte minorități, precum cei de origine coreeană, a determinat un răspuns online clar, inclusiv apeluri de boicotare a companiei.

Japonia s-a lăudat în mod tradițional că este omogenă din punct de vedere rasial, deși sportivi de rasă mixtă de succes, cum ar fi vedeta de tenis Naomi Osaka, provoacă această imagine. Reclama „Keep Moving: Yourself, the Future”, lansată pe 30 noiembrie, arată mai multe fete adolescente agresate la școală din cauza rasei lor sau a altor diferențe, dar care în cele din urmă își găsesc încrederea prin priceperea în fotbal.

Într-o scenă apare o fată al cărei tată este negru înconjurat de colegi studenți, țipând și trăgându-i părul. Videoclipul, vizionat de 14,1 milioane de ori pe fluxul Twitter al Nike Japan până miercuri (03:00 GMT), a acumulat 63.000 de aprecieri, dar și o cascadă de comentarii critice de la mulți care au jurat să nu mai cumpere niciodată produsele Nike.

„În zilele noastre, vedeți adesea una sau două persoane de naționalități diferite mergând perfect la școală. Cel care este prejudiciat este Nike „, a scris un utilizator numit” hira1216 „. Un altul a întrebat: „Este atât de distractiv să dai vina pe Japonia?” Deși fanii sportului japonez au sărbătorit Osaka, care îl consideră pe Nike drept sponsor și face o apariție cameo în reclame, ea a fost odată descrisă ca un personaj de desene animate de un alt sponsor, Nissin, cu părul pal și părul brun deschis, în timpul unui duet de comedie, spunând că „avea nevoie de înălbitor”.

Nike Japonia nu a putut imediat să comenteze răspunsul, dar a declarat pe site-ul său că, crede în natura transformatoare a sportului. „Am ascultat mult timp vocile minorităților, susținute și rostite pentru cauze care se potrivesc valorilor noastre”, a adăugat aceasta.

„Credem că sportul are puterea de a arăta cum arată o lume mai bună, de a aduce oamenii împreună și de a încuraja acțiunea în comunitățile lor respective.”

Citeste continuarea Reclama japoneză a Nike despre agresiune și rasism provoacă un răspuns online critic

Share:

administrator

Lasă un răspuns