Pandemia pare a fi momentul oportun pentru deschiderea unei afaceri online. De fapt, una dintre puţinele afaceri profitabile în acest an tine de domeniul e-commerce. Majoritatea oamenilor prefera astăzi să cumpere online, având în vedere restricţiile pentru siguranţa impuse de autorităţi.

O astfel de afacere e-commerce nu este dificil de iniţiat. Antreprenorul are nevoie de un plan de afaceri bine structurat, ulterior fiind nevoit să investească o sumă de bani.

Conform VeryCreative.ro, avantajele pe care le are un antreprenor atunci când investeşte într-o afacere e-commerce sunt următoarele:

1. Accesul la un număr mare de clienţi

Internetul nu are limite privind numărul de clienţi la care ajunge informaţia. De aceea, un magazin online este cea mai bună alegere pentru o investiţie sigură. Dacă antreprenorul face demersuri în acest sens, oferta magazinului va ajunge nu doar la nivel naţional, dar şi internaţional.

2. Iniţierea simplă a afacerii cu o agenţie de marketing

O agenţie marketing se va asigura întotdeauna că antreprenorul dispune de o platformă online performantă, dar şi de promovarea acesteia. De aceea, specialiştii vor asigura servicii, precum:

  • dezvoltarea şi personalizarea platformei online;
  • implementarea funcţiilor speciale e-commerce de care are nevoie antreprenorul;
  • integrarea unor module de plată şi API cu orice curier;
  • creare site web rapid şi eficient;
  • optimizarea magazinului online pentru motoarele de căutare;
  • implementarea unui soft de facturare eficient.

Un site profesionist va permite clienţilor să cumpere de pe orice dispozitiv, precum: desktop, tableta sau smartphone.

Mai mult, specialiştii se vor asigura că antreprenorul cunoaşte modul de funcţionare al platformei online, oferindu-i posibilitatea de a updata oricând informaţiile privitoare la categoriile produselor, articolele, bannerele şi altele asemenea.

3. Costuri reduse pentru deschidere

În funcţie de magazinul online deschis, antreprenorul poate decide să aibă sau nu stocuri. Această practică fără stocuri poartă denumirea de DropShipping şi presupune redirecţionarea comenzii plasate de client direct către furnizor. Aşadar, costurile mai pot fi reduse, în comparaţie cu magazinul fizic, pentru că:

  • întreţinerea magazinului online presupune costuri mici;
  • lipseşte spaţiul fizic pentru vânzare;
  • numărul angajaţilor este redus;
  • lipsesc costuri ridicate pentru siguranţa afacerii.

Chiar şi cei care deţin în prezent un magazin fizic îşi pot muta activitatea în online. Spre exemplu, un magazin alimentar va funcţiona extraordinar pe internet în acest context, în care clienţii prefera să îşi cumpere cele necesare zilnic din aplicaţiile disponibile. Antreprenorul poate asigura servicii de transport, ori poate opta pentru colaborarea cu firmele de delivery.

Care sunt beneficiile de partea clienţilor?

Un magazin online reprezenta un beneficiu şi anterior pandemiei. Întotdeauna, majoritatea clienţilor a preferat confortul în detrimentul deplasării la magazinul fizic. De asemenea, clienţii aveau posibilitatea de a comanda produse în regim de urgenţă, fără a mai pierde timp în trafic până la magazin.

Pe de altă parte, astăzi, mai mult ca niciodată, magazinul online este cea mai smart investiţie din parte antreprenorilor. Vânzările au crescut semnificativ în ultimul an (2020), iar România a crescut în topul ţărilor care activează în domeniul e-commerce.

Aşadar, beneficiile există şi de partea clienţilor:

  • au acces la întreaga oferta a magazinului;
  • au posibilitatea de a îşi adăuga într-o listă produsele favorite;
  • plasează comenzi chiar de acasă;
  • pot plasa comenzi indiferent de oră;
  • produsele sunt livrate la adresa dorită;
  • au la dispoziţie plată cash sau card;
  • nu trebuie să se deplaseze.

Citeste continuarea 3 motive pentru care un magazin online poate fi o investiţie rentabilă

Share:

administrator

Lasă un răspuns