Toyota Motor Corp 7203.T a reușit să dubleze și nu numai, prognoza profitului operațional pe tot parcursul anului vineri, deoarece vânzările de vehicule au revenit în China din cauza pandemiei de coronavirus la începutul acestui an, care a contribuit la o scădere de 24% a câștigurilor din al doilea trimestru.
Cel mai mare producător auto din Japonia a declarat că se așteaptă acum la un profit operațional de 1,3 trilioane de yeni (12,6 miliarde de dolari) pentru anul până în martie 2021, față de cei 500 de miliarde pe care le-a prezis anterior.
Profitul operațional pentru exercițiul financiar anterior a fost de 2,47 trilioane de yeni. Aceasta a depășit estimarea medie de 1,25 trilioane de yeni pentru profitul pe tot anul de la 26 de analiști chestionați de Refinitiv.
Pentru al doilea trimestru, din iulie până în septembrie, profitul operațional a scăzut la 506 miliarde de yeni de la 662,4 miliarde în aceeași perioadă a unui an mai devreme, potrivit calculelor Reuters, pe măsură ce vânzările au scăzut pe fondul impactului coronavirusului la nivel global.
Totuși, cifrele au arătat deja progrese comparativ cu aprilie-iunie, a spus directorul financiar Kenta Kon.
„Dacă comparați al doilea trimestru cu primul, puteți vedea o recuperare dramatică”, a spus Kon, vorbind în timpul unui briefing de presă online.
Reacția investitorilor a fost dezactivată, acțiunile crescând cu doar 0,5% aproape de închiderea tranzacțiilor din Tokyo, în timp ce indicele de referință Nikkei a crescut cu 0,9%. .N225
„Investitorii analizează modul în care se îndreaptă Toyota în străinătate și având în vedere aprecierea yenului (față de dolar) și reapariția coronavirusului, trebuie să luăm în considerare cu precauție revizuirea (prognozarea profitului)”, a declarat Kazuo Kamiya, manager de fonduri la Nomura Securities .
Un yen puternic reduce valoarea vânzărilor rezervate în Statele Unite. Producătorul crossover-ului de vehicule utilitare sportive (SUV) RAV4 și hibridul pe benzină Prius se așteaptă acum să vândă 9,42 milioane de mașini anul acesta – în creștere cu 3,5% față de prognozele anterioare de 9,1 milioane din acest an, dar încă mult sub vânzările de 10,46 milioane din anul trecut .
Deși este încă mai slabă decât anul trecut, cererea a revenit, în special în China, cea mai mare piață auto din lume. Toyota și rivalii își fixează speranțele de recuperare în câștigarea afacerilor acolo, în timp ce China își revine din pandemie mai repede decât alte țări.
Vânzările totale de vehicule în China în septembrie au crescut cu 12,8%, un al șaselea câștig lunar consecutiv, deși vânzările au fost încă cu 6,9% mai mici decât în același timp cu un an mai devreme.
Toyota a văzut creșterea cererii în China pentru mașinile sale electrice și marca de lux Lexus.
Un director executiv Toyota din China a declarat, în septembrie, că vânzările globale anuale de vehicule electrificate ar putea ajunge la 5,5 milioane în 2025, cu cinci ani mai devreme decât era planificat inițial.
Citeste continuarea Toyota a dublat perspectivele de profit, pe măsură ce vânzările din China au revenit din cauza pandemiei