Pasajul subteran de la Gara CFR, care le permite localnicilor din cartierele Mihai Viteazu și Poștă să traverseze calea ferată pentru a ajunge în centru, este în pericol de surpare. Avertismentul vine din partea primarului, care spune că structura de rezistență a pasajului este afectată și poate ceda în orice moment.
Lucrările de reabilitare și modernizare a pasajului pietonal subteran de la Gară au fost înghețate încă din vara anului 2020, ca urmare a unor vicii ascunse descoperite în timpul lucrărilor.
Muncitorii au descoperit infiltrații în tavanul și în pereții pasajului, provenite de la precipitații, dar și probleme serioase la structura de rezistență.
Problemele păreau a fi în curs de rezolvare, după ce Primăria Buzău a demarat un proiect de reabilitare a legăturii subterane dintre oraș și cele două cartiere.
Proiectul prevedea investiții în refacerea pereților și a casei scărilor, placarea cu faianță și montarea unui sistem de monitorizare video. Lucrările au fost sistate, întrucât pasajul este proprietatea Regionalei CFR.
„Pe o porțiune de 33 de metri, structura de rezistență poate ceda. Acest lucru a reieșit din expertiza făcută. Pasajul aparține CFR, nu Primăriei Buzău. Noi nu avem voie să intervenim. I-am semnalat problema primului ministru Florin Câțu, să oblige CFR Infrastructură să repare pasajul”, a declarat Constantin Toma, primarul Buzăului.
În calitate de președinte executiv al Asociației Municipiilor din România, primarul Constantin Toma l-a abordat pe premierul Florin Cîțu și i-a solicitat să intervină la CFR Infrastructură pentru a grăbi repararea pasajului.
Aceasta este cea de-a doua intervenție a primarului Buzăului la un premier, în legătură cu pasajul CFR din Gara Buzău. Prima solicitare a fost adresată prim-ministrului Ludovic Orban, în noiembrie 2020. Între timp, Guvernul s-a schimbat.
Lucrările executate până acum la pasaj au fost realizate din fondurile Primăriei, care este dispusă să suporte și costurile lucrărilor de finisare, după rezolvarea viciilor ascunse în structura construcției de către cei de la CFR.
Pasajul face legătura între oraș și cartierele de dincolo de calea ferată și este tranzitat zilnic de sute de oameni, care locuiesc acolo sau care lucrează în Zona Industrială.