Moralul consumatorilor germani a scăzut a treia lună consecutivă, în ianuarie, întrucât un blocaj mai strict pentru a combate o creștere a infecțiilor cu coronavirus a redus așteptările de venit și a crescut înclinația către economii, a arătat marți un sondaj.
Institutul de cercetare GfK a declarat că indicele său de opinie al consumatorilor, bazat pe un sondaj realizat în jur de 2.000 de germani, a scăzut la -7,3 puncte față de -6,8 revizuit în luna precedentă.
Aceasta a marcat cel mai scăzut rezultat din iulie și a venit puțin mai bine decât o prognoză Reuters de -8,8. Cancelarul Angela Merkel și liderii de stat au impus un „lockdown lite” începând cu 2 noiembrie, sub care restaurantele, barurile și locurile de divertisment erau închise în timp ce magazinele rămâneau deschise.
Întrucât măsurile nu au reușit să reducă numărul infecțiilor, guvernul a instituit limite mai stricte începând cu 16 decembrie, care au acoperit majoritatea magazinelor, precum și saloane de coafură și alte servicii.
„În prezent, indicatorul de economisire este principalul factor care determină al treilea declin consecutiv în climatul consumatorilor”, a declarat cercetătorul GfK, Rolf Buerkl.
Sondajul conține date care au arătat o reducere temporară a impozitului pe vânzări, pusă în aplicare de guvern pentru a stimula cererea internă, nu a reușit să transforme chibzuiții anxioși în mari cheltuitori.
Atâta timp cât noile cazuri de COVID-19 rămân ridicate, nu există nicio îmbunătățire la vedere, ceea ce înseamnă că orice recuperare poate fi așteptată numai atunci când infecțiile scad atât de mult încât restricțiile pot fi relaxate din nou, a spus Buerkl.
Înalți oficiali guvernamentali au declarat că se așteaptă ca măsurile mai stricte de blocare, anunțate până acum cel puțin pe 10 ianuarie, să fie prelungite până în noul an.
Citeste continuarea Moralul consumatorilor germani scade și mai mult pe măsură ce blocarea crește rata de economisire