BuzzFeed a cumpărat joi site-ul de știri HuffPost de la Verizon Communications Inc VZ.N în ultimul semn de consolidare în lumea mass-media online.

Acordul aduce două proprietăți digitale odată importante – văzute ca viitorul mass-media de știri, dar care au suferit din cauza concurenței pentru dolari publicitari de la Google Alphabet GOOGL.O Google și Facebook FB.O – sub controlul unuia dintre cofondatorii HuffPost.

Verizon, care deține și Yahoo și TechCrunch, a declarat că va investi în noua companie combinată și va prelua o participație minoritară. Companiile vor distribui conținut pe platformele reciproce, vor explora oportunitățile de generare de bani și vor valorifica formate de anunțuri, au spus companiile într-un comunicat.

Termenii acordului nu au fost dezvăluiți. Într-un interviu, directorul executiv al BuzzFeed, Jonah Peretti, care a cofondat Huffington Post în 2005, a declarat că a fost atras de publicul mai bogat și mai diversificat în funcție de vârstă al proprietății, care „a îmbunătățit dimensiunea și amploarea rețelei noastre media”.

Verizon s-a luptat să-și dezvolte proprietățile media, declarându-le aproape inutile, cu o reducere de 4,6 miliarde de dolari în 2018.

Anul trecut a vândut platforma de blog Tumblr pentru o sumă nedivulgată. De asemenea, a testat piața pentru potențialii cumpărători de Yahoo Finance, potrivit raportului Reuters, dar în cele din urmă a pus capăt acelei căutări.

Verizon Media nu intenționează să vândă alte proprietăți în acest moment, a declarat CEO-ul Guru Gowrappan într-un interviu. În ultimii ani, HuffPost s-a luptat cu scăderea veniturilor din publicitate și a adoptat o serie de măsuri de reducere a costurilor, inclusiv concedieri.

Outletul a încercat să pivoteze pe un model de abonament încă de anul trecut, cu succes limitat, potrivit unei persoane familiare cu operațiunile sale. Punctele media independente s-au consolidat pentru a concura pentru dolari publicitari față de marii rivali. Vox Media a achiziționat anul trecut New York Media – editorul unei reviste tipărite și a mai multor proprietăți online -, iar Vice Media a cumpărat Refinery29, o publicație online destinată femeilor.

Citeste continuarea BuzzFeed achiziționează site-ul de știri HuffPost de la Verizon Media

Share:

administrator

Lasă un răspuns