
După o confruntare cu autoritățile de reglementare globale, tulburările de conducere și o revizuire masivă a siguranței, Boeing Co BA.N urmează să câștige aprobarea SUA miercuri pentru reluarea zborurilor cu 737 MAX la sol.
Dar cel mai mare producător de avioane din SUA se confruntă cu vântul din față al coronavirusului și al noilor tarife europene, în timp ce se luptă să readucă cel mai bine vândut avion în service.
Reuters a raportat pentru prima dată, pe 9 noiembrie, că FAA se afla în etapele finale ale revizuirii modificărilor MAX propuse și că ar fi trebuit să ridice ordinul de împământare încă de miercuri.
Decizia FAA vine în timp ce și alte autorități de reglementare globale se apropie de deciziile privind permiterea avionului să își reia zborurile. Un grup de rude ale victimelor accidentului MAX și câțiva democrați ai SUA au cerut FAA să dezvăluie date de sprijin cheie în examinarea avionului.
FAA solicită un nou antrenament pentru a face față unui sistem cheie de siguranță numit MCAS legat de cele două accidente mortale care au ucis 346 de persoane și care au dus la împământarea avionului în martie 2019.
De asemenea, necesită noi garanții pentru MCAS și alte modificări ale software-ului. Luna trecută, administratorul adjunct al FAA, Dan Elwell, care a luat decizia SUA de a face avionul să aterizeze, a declarat pentru Reuters că „nu am nicio îndoială în mintea mea că va fi la fel de sigur sau mai sigur decât orice avion aflat în serviciu astăzi”.
În decembrie, consiliul de administrație al Boeing l-a forțat pe ex-directorul executiv anterior, Dennis Muilenburg, după ce a primit o mustrare de la administratorul FAA, Steve Dickson.
La acea vreme, FAA a declarat că Boeing urmărește un program nerealist pentru revenirea la serviciu. Pe 28 octombrie, directorul executiv al Boeing, Dave Calhoun, a declarat pentru CNBC că revizuirea MAX se apropia de linia de sosire. „Sunt foarte mândru de acel avion”, a spus Calhoun. „Este o mașinărie remarcabilă și la fel de sigură ca orice altceva din aer”.
Săptămâna trecută, într-o criză de subvenții transatlantice de lungă durată, Uniunea Europeană a impus tarife pentru importuri anuale de până la 4 miliarde de dolari SUA, inclusiv avioane Boeing.
Companiile de leasing au avertizat că tarifele vor împiedica reintegrarea MAX în Europa, o piață cheie. Ryanair din Irlanda a declarat că se va aștepta ca Boeing să absoarbă costul tarifelor, care reflectă drepturile SUA la importul avioanelor Airbus și a altor bunuri europene.
În urma luminii verzi FAA, companiile aeriene trebuie să completeze actualizări de software și un nou antrenament de pilot, proces care va dura cel puțin 30 de zile, înainte ca avioanele să poată reveni pe cer.
Citeste continuarea Aprobarea SUA pentru întoarcerea 737 MAX se apropie pe măsură ce rămân provocări pentru Boeing