
Mazda Motor Corp 7261.T a înregistrat joi o pierdere din exploatare de 7,59 miliarde de yeni (73,4 milioane de dolari) în cele trei luni încheiate la 30 septembrie, pe măsură ce vânzările s-au contractat pe fondul pandemiei de coronavirus.
Pierderea, calculată de Reuters din rezultatul semestrial al companiei, se compară cu un profit de 18,9 miliarde în același trimestru al anului trecut și o pierdere de 45,3 miliarde de yeni în primele trei luni ale anului de afaceri, care a fost cel mai grav din ultimul trimestru din 11 ani.
Mazda a înregistrat o pierdere mai mică în al doilea trimestru, după ce a beneficiat de o revenire a vânzărilor în America de Nord, cea mai mare piață a sa.
Vânzările de vehicule de acolo au crescut cu 1% față de anul precedent. Producătorul auto japonez nr.5 și-a păstrat prognoza pe tot anul pentru o pierdere operațională de 40 miliarde de yeni.
Aceasta este mai bună decât estimarea medie pe tot anul pentru o pierdere din exploatare de 53,3 miliarde de yeni de la 17 analiști chestionați de Refinitiv.
Pentru întregul an de afaceri, producătorul crossover-ului SUV CX-5 și sedanului Mazda3 și-a păstrat predicția pe tot parcursul anului pentru vânzările globale de vehicule să scadă cu 8,5% până la 1,3 milioane de unități, cea mai mică din ultimii șapte ani.
Citeste continuarea Mazda înregistrează pierderi în al doilea trimestru, dar ajutată de revenirea vânzărilor din America de Nord