Pandemia de coronavirus i-a afectat din punct de vedere emoţional, într-o proporţie covârşitoare, pe copii şi adolescenţi.  91% dintre ei trec prin experienţe tulburătoare din cauza COVID-19, conform unui studiu recent, la care au participat peste 100 de copii şi tineri cu vârste cuprinse între 8 şi 17 ani din 13 ţări, printre care si  România.

Printre sentimentele pe care copiii şi adolescenţii intervievaţi le-au simţit în perioada pandemiei de coronavirus sunt stresul emoţional, anxietatea, furia, îngrijorarea si  incertitudinea. Conform studiului, trei factori importanţi au avut un impact direct asupra stării emoţionale a copiilor: închiderea şcolilor, distanţarea socială şi sărăcia în creştere.

Copiii și tinerii din toate țările participante au fost de acord că decizia de a închide temporar școlile este o măsură adecvată în contextul COVID-19. Cu toate acestea, au declarat că măsura a avut un impact negativ asupra procesului lor educaţional, dar şi a rutinei zilnice, iar acest lucru le-a crescut sentimentul de izolare şi disperare.

În foarte multe dintre ţările participante la acest studiu, nici elevii, nici cadrele didactice nu au fost pregătite pentru trecerea la învăţământul online. În plus, elevii din comunitățile cele mai vulnerabile sunt discriminaţi în această perioadă.

Deşi respondenţii cred că măsurile de distanţare socială sunt importante pentru a-i proteja de coronavirus, 75% dintre ei au recunoscut că este dificil din punct de vedere emoţional să facă faţă restricţiilor.

Principalele consecinţe negative ale restricţiilor care îi afectează pe copii sunt singurătatea, lipsa colaborării, a lucrului în echipă, schimbări în alimentaţie sau în regimul de somn, acces limitat la internet în unele comunităţi.

Share:

administrator

Faci un comentariu sau dai un răspuns?